Hoe kies je online marketing kanalen?
Online marketing zoals Google en Bing nemen een niet meer weg te denken plaats in de mediamix in. Net zoals social media zoals Twitter en Facebook. Deze kanalen veranderen regelmatig en meerdere keren per jaar komen er meerdere technische voorzieningen bij. Het is dus zaak om goed op de hoogte te blijven.
Zoals het landschap van online en social media er vijf jaar geleden heel anders uitziet dan nu, zo zal het er over vijf jaar ook weer heel anders uitzien. BusinessRelatie ontwikkelt campagnes en monitort deze op kwaliteit, effect en conversie.
Wist u bijvoorbeeld dat:
Facebook en Google uw advertenties beoordelen op kwaliteit? En hoe relevanter uw advertentie is, hoe hoger de klik ratio en hoe lager de kosten per klik?
Het via online media mogelijk is om te meten waar uw conversies vandaan komen? En dus welke advertentiemedia in uw geval het meest effectief zijn?
Google ook meet hoeveel keer uw bedrijf wordt gebeld naar aanleiding van advertenties?
Mobiel internet sinds 2013 vaker gebruikt wordt voor oriënteren en aankopen? En dat sites die mobiel goed bruikbaar zijn hoger scoren in de zoekresultaten?