Wat is het effect van online marketing?

De online mogelijkheden om meer consumenten naar jouw bedrijf te trekken zijn vrijwel eindeloos. En online marketing verandert elke dag. Je kunt advertenties prima richten op de doelgroep die je wilt bereiken en alles is meetbaar. Naast het plaatsen van advertenties op sites waar jouw potentiële klanten komen, kun je klanten ook bereiken als ze in de buurt zijn. In het kort een paar mogelijkheden

Jij wordt zichtbaar als de klant een oplossing nodig heeft

Zoekscherm online marketingMisschien wel de bekendste variant van online marketing, gebaseerd op zoekwoorden. Als iemand een behoefte heeft wordt er gezocht in een zoekmachine. Vanuit de resultaten wordt de aankoopbeslissing genomen. Een kwestie van de juiste en de goedkoopste zoekwoorden gebruiken om jouw bedrijf bij te promoten. En bij de mobiele advertenties kunt u een knop opnemen waarme klanten u vanuit de advertentie direct kunnen bellen.

Klanten hebben jouw site bezocht. Laat ze ook bestellen

Klanten zijn op jouw site geweest, maar hebben geen actie ondernomen. Ze hebben niks besteld of ze hebben hun winkelmandje gevuld en niet afgerekend. Vervelend, maar geen probleem. Gebaseerd op het gedrag op uw website kunt u deze klanten met online marketing weer terug lokken naar uw website. Misschien wel met een extra aantrekkelijke aanbieding?

Klanten hebben een interesse. Hoe bereik je ze?

Online marketing geografisch effectBezoeken jouw klanten altijd een aantal grote en bekende websites? Bijvoorbeeld de website van een vakblad? Een lijst met die website kan de basis zijn om een interesse profiel vast te stellen. Dat profiel wordt gebruikt om de online marketing te richten op internetters die aan het profiel voldoen. Dat levert vaak een verdubbeling van de doorklikratio op.

En wat betekent dit voor u?

Elke situatie is anders. En uniek. Wilt u eens telefonisch van gedachten wisselen over de mogelijkheden voor uw bedrijf? Laat dan hieronder uw mobiele telefoonnummer achter. We bellen u binnen 48 uur terug.